LUBLIN POP-UP SHOP / 2012-2015

LUBLIN POP-UP SHOP Targi mody i designu

Inicjatywa LUBLIN POP-UP SHOP została stworzona w 2012 roku przez grupę pasjonatów i twórców z kręgu mody i designu. Organizatorem trzech ostatnich edycji było Centrum Kultury w Lublinie przy wsparciu Fundacji Kaisera Söze i Lubelskiej Szkoły Sztuki i Projektowania. Inicjatywa powstała w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie modą i designem w Lublinie, a w szczególności wyrobami młodych polskich projektantów. Dlatego stworzono możliwość do zaprezentowania się i sprzedaży swoich produktów dla niezależnych artystów oraz dla znanych marek.

LUBLIN POP-UP SHOP to jednodniowe targi, które miały na celu sprzedaż detaliczną, bezpośrednio od twórców i producentów. Targom towarzyszą wystawy, warsztaty, wykłady i spotkania. LPUS zajmował się promocją projektantów, absolwentów szkół wyższych oraz utalentowanych osób, które łączą kreatywność i innowacyjność w projektowaniu. Skupiano uwagę na rzemiośle artystycznym, designie i nowych technologiach. Wspierano kreatywność i oryginalność dokonując selekcji projektantów – szukając unikatowych wzorów, ciekawych pomysłów, wyrobów zrobionych z wysokojakościowych materiałów i dbałości o wykończenie.

LUBLIN POP-UP SHOP to także upowszechnianie szeroko rozumianego designu, od wzornictwa przemysłowego po grafikę użytkową. Prezentowano produkty, które wyróżniają się pomysłowością, jakością wykonania i funkcjonalnością. Zadaniem LPUS było uświadamianie, że kreatywne wzornictwo to inwestycja, która przynosi zysk i nadaje wartość w każdym biznesie.

Na LPUS pojawiali się projektanci lokalni oraz ci pochodzący z Lublina a działający poza nim, a także artyści z innych miast. Istotnym elementem była prezentacja lubelskiego potencjału w tej dziedzinie i zestawienie go z tym co powstaje w Polsce poza naszym miastem oraz zagranicą.

WWW.LUBLINPOPUPSHOP.PL