Dokalski/Cieślak/Miarczyński/Steinbrich

DCMS_okladka_www_2

KUP PŁYTĘ CD:

Bandcamp lub Serpent.pl

1. Wschód 07:11
2. Miejski Dyskurs 08:44
3. Przetrwać Pożądanie 06:55
4. Szpital Przemienienia cz. 1 04:02
5. Poranny Chodnik 02:57
6. Leśne zgliszcza 03:58
7. Lament 04:57
8. Szpital Przemienienia cz. 2 06:21
9. Poza kadrem 05:15
10. Wyjście 02:43
Czas trwania: 53:03

Album Dokalski/Cieślak/Miarczyński/Steinbrich jest efektem spotkania czterech muzyków, których łączy zainteresowanie free jazzem, muzyką improwizowaną, muzyką współczesną oraz tzw. instant composition.

Tematy Olgierda oraz wspólnie wyimprowizowane kompozycje tworzą interesującą mozaikę, która dzięki interakcji muzyków i ich bezkompromisowości nabiera spójnego charakteru. Intensywne granie przeplata się z minimalistycznymi kompozycjami, preparacja i sonoryzm idą ramię w ramię z klasycznym podziałem ról instrumentów, free jazz współgra z tematami niemalże filmowymi, a klasyczna produkcja jazzowa łączy się z elementami dubbowo-industrialnymi.

Płyta jest podsumowaniem projektu Jacka Steinbricha zrealizowanego w 2016 r. w ramach stypendium Prezydenta Miasta Lublin. Muzycy kilkukrotnie spotykali się w Lublinie, a efektem spotkań były wspólne koncerty i nagranie.

Materiał nagrano w składzie:
Olgierd Dokalski – trąbka
Tadeusz Cieślak – saksofon altowy i sopranowy
Jacek Steinbrich – kontrabas
Jakub Miarczyński – perkusja, instrumenty perkusyjne.

Nagranie: Jarek Rudnicki
Miks: Michał Kołowacik
Mastering: Paweł Bartnik
Projekt okładki: Sławomir Księżniak

Olgierd Dokalski. Muzyk, kompozytor, improwizator. Trębacz samouk. Z wykształcenia cybernetyk, niedoszły antropolog kultury. Urodzony w Warszawie, rocznik ’83. Założyciel i lider czerpiącego z estetyk postrocka, folku i jazzowej awangardy kwintetu Daktari. W 2012 roku powołał do życia polsko-izraelsko-belgijski kwartet nor cold, z którym interpretował sefardyjskie pieśni z Bałkanów z początku XX wieku. Związany także z zespołami kIRk, Msza święta w Altonie, Warsaw Improvisers Orchestra i bootleg-labelem Circon Int. Z powyższymi projektami wydał osiem płyt, m.in. w Multikulti Project, Asfalt Records oraz Requiem Records. 5 kwietnia 2016 roku nakładem Fundacji Kaisera Söze ukazał się jego solowy debiut pt. „Mirza Tarak”, na którym to w formule koncept albumu daje upust swoim kulturoznawczo-genealogicznym zainteresowaniom.

Tadeusz Cieślak. Przedstawiciel młodego pokolenia lubelskich improwizatorów, starając się nie ograniczać poszukuje różnych rodzajów muzycznej ekspresji. Gra na saksofonie altowym. Lider zespołu Tadeusz Cieślak Trio, członek 3275kg Orchestra, czynnie udziela się w zespołach Sekta Denta, Betanjehu oraz Cząstki Elementarne. Współtwórca niezależnej wytwórni Centrum Badania Możliwości oraz dyrektor artystyczny I Kongresu Aleatorystów. Brał udział w wykonaniach dzieł Corneliusa Cardew oraz warsztatach soundpaintingu Waltera Thompsona.

Jakub Miarczyński. Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu, muzyk, perkusista, improwizator grający głównie w zespołach wykonujących szeroko pojętą muzykę jazzową, udzielający się sesyjnie, mający epizody w teatrze i kinie, nie tylko jako instrumentalista czy kompozytor, ale również jako aktor. Współpracował między innymi z Teatrem Starym w Krakowie i teatrem z Wuppertalu. Brał udział w wielu warsztatach muzycznych, między innymi prowadzonych przez nowojorską School for Improvisational Music, regularnie występuje w kraju i za granicą. Kocha muzykę niosącą ze sobą autentyczne emocje, bez względu na gatunek czy stylistykę.

Jacek Steinbrich. Kontrabasista i gitarzysta zainteresowany różnymi gatunkami muzycznymi, takim im jak punk, blues, minimalizm, jazz, free jazz, muzyka współczesna i klasyczna. Jacek współpracuje z różnymi grupami, m.in. polsko-irlandzką free jazzową Re.mus, surf-psychodeliczną Braces Are Beautiful, a także kolektywem Cząstki Elementarne. Jacek brał udział w wielu warsztatach muzyki jazzowej i improwizowanej i dotarł do finału konkursu kompozytorskiego Cage 1,2,3.

 

All rights reserved

Fundacja Kaisera Söze 2016